maandag 18 mei 2015

June part I

Eindelijk, eindelijk na lang naar het patroon gekeken te hebben (toch te mooi om uit te pakken...) en misschien toch ook een beetje angst, ben ik begonnen aan de June dress van LMV.
Het zou m'n eerste kledingstuk worden en het moest dan nog fatsoenlijk zijn; want in dat ontwerp wil ik trouwen voor de wet... Toen ik beslist had om eerst een proefversie te maken ben ik er eigenlijk toch nog snel aan begonnen en na 2 dagen was mijn jurk af! Faalangst voor niets!

Het ging heel vlot! Zelfs de blinde rits (mijn eerste!) ging fantastisch goed. Ze is helemaal blind! Ikke zo trots als een blinde pauw ;-) En dat zonder ritsvoetje, laat staan blinde ritsvoetje... Beetje extra -blink blink-... Mede dankzij deze link.

Ga toch een maatje groter tekenen; ze past, maar in de taille is ietsje groter beter denk ik. Daar ga ik een centimetertje toevoegen aan het patroon; de rok mag dan weer iets kleiner.
Dat vond ik nog het moeilijkst aan de hele jurk: de juiste maat kiezen. Beleg heb ik nog niet gedaan in de proefversie; dat bewaar ik voor de echte jurk. Spannender dan de blinde rits kan het niet worden, toch?

Voor- en achterpand.
De blinde rits die echt wel blind is ;-)

                                                 
Eindresultaat! (zonder beleg en zoom)
Nadien kreeg ik de jurk niet meer over mijn paspop, dus hier is ze er gewoon op gespeld.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten