zaterdag 26 december 2015

Primeurs

2 primeurs: m'n eerste rokje én voor de eerste keer boordstof gebruikt.
Het rokje was heel vlug af, het bevestigen van de boordstof ging vlotter dan ik dacht.


Het stofje kocht ik vorig jaar samen met m'n man. We waren meteen verliefd op de schattige rendiertjes! Het zou een rokje worden, maar omdat het het laatste metertje van de rol was en omdat het een stofje was met een kleine breedte (1m x 1,06m), moest ik goed kijken welk modelletje eruit kon.

Het werd het eenvoudig kort rokje uit het boek "Naai je complete garderobe op maat".
In het boek wordt er gewerkt met een tailleband en elastiek, maar ik had nog rode boordstof liggen en besloot om die te gebruiken. 
In het boek werken ze met 4 panden, ik heb aan 1 kant van het patroon de naadwaarde weggelaten, de patroondelen aan elkaar gemaakt en zo kon ik er een 2-panden-rok van maken. Ik vond het zonde om in het midden een naad te maken als dat niet echt nodig was. De stof laten doorlopen lukte niet, want daarvoor had ik niet genoeg. Blij met de stof- en patroonkeuze!

Het resultaat:

                            Schattig, toch?


In combo met een lange rode cardigan
vind ik de outfit helemaal geslaagd voor een schitterend kerstfeest!


M'n echtgenoot heeft ook niet stilgezeten. Hij maakte ook dit jaar weer een prachtig speculooshuisje!



Met "glazen" ramen en lichtjes...
Romantisch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten