donderdag 7 juli 2016

Nieuwe job? Nieuwe tas! Een laptoptas voor de Mrs

Een laptoptas voor hem, dan ook een voor haar!

De tas is al even af, maar wachtte op een speciale release-datum...
En dat is...... ik heb een nieuwe job!!

Nieuwe job, nieuwe uitdaging, nieuwe tas?
Ze heeft lang genoeg gewacht, maar nu mag iedereen haar 'eindelijk' bewonderen!


Het stofje lag al lang in de kast (gelijk met dat van de Mr gekocht).
Ik ben verliefd op al m'n stofjes en ook dit kon direct op mijn goedkeuring rekenen!
Er zit een beetje goud in, dus ik werkte met gouden paspel, bling bling, maar toch niet té.

Grote binnenzakken, een ritszakje en musketon voor sleutels. 
Ook een bijhorend gsm-hoesje en lippenstifthouder konden niet ontbreken!
Zo stylisch!

Foto's van het hele tassen-project:

Linksboven: voorpand met magneetsluiting en achterpand.
Rechtsboven: de rits
Linksonder: de zijstrook... en eeeeuh? Dat wordt een tas?
Foto rechtsonder: de zijstrook met rits en D-ringen


Oei, dat zit hier in de knoop...

Al één kant klaar!!
Blij met de paspel op de binnenzak.
't Zit hem in de details, remember?
De binnenzak is in effen beige stof, want ik had bruine stof met blaadjes tekort.
Dat stoort absoluut niet en maakt het geheel wat rustiger.
                                   

Ik heb aardig moeten puzzelen om de buitenkant helemaal in blaadjes-stof te kunnen maken.
Het is gelukkig gelukt!
Ik had nog net 2 lapjes gekleurde stof en 2 kleine stukjes paspel over. 

En ja hoor, uit de strook overschot haalde ik nog nét een GSM-hoesje!
De paspel werd tot het laatste stukje opgebruikt en de stofjes ook, 
want met het blauwe overschotje maakte ik nog een lippenstifthouder.
Wauw, dat is pas restjes opwerken. Helemaal niets meer over! Misschien raken mijn stofdozen toch eens leeg zo...

Voor lippenstift, maar er kan ook een pen in natuurlijk...


Binnenkant met rits en musketon voor sleutels.

Handige grote binnenzakken.



De afgewerkte tas!

Patroon: 'Ida' uit het boek 'Mijn tas'

En nu zou ik toch eens willen weten wat zo'n tas eigenlijk kost:
- stof Michael Miller Brambleberry: 0,75m x 1m voor €14,25
- versteviging (soft and stable, decovil light en vlieseline H220 en H630): +-€12
- 4m gouden paspel: veritas €9, alles tot de laatste millimeter opgebruikt - zie GSM-hoesje- (trots)!
- magneetsluiting: €0,90
- rits x2: €8
- musketon: €2,15
- D-ringen: €1,80
- handvaten: hergebruikt van een andere tas
- garen: gutterman €3,10
Materiaalkosten: €51,20
En dan nog de werkuren: een hele namiddag knippen, 1,5 uur verstevigen, een hele dag en een avond naaien, nog een uur voor het GSM-hoesje (dat eigenlijk geklungel was), ...

Dan kom ik uit op ongeveer €120 voor de tas.
Pfieuw, gelukkig kan ik het zelf maken! :D

& timeless ;-)

2 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe job! En met zo'n tas, wat een goed begin!

    Wat een tijd en geld gaat er in zo'n tas zitten, goed dat je het eens opgeschreven hebt ja.

    BeantwoordenVerwijderen