zaterdag 31 oktober 2020

Afscheid crèche deel I: Handpop wolf

Ons kindje is geen baby meer, ze is al een grote peuter! Eentje die bijna naar school gaat.

In de crèche nemen we afscheid met een paar zelfgemaakte cadeautjes.

Voor het peutergroepje stonden er twee handpoppen op de planning: een (lieve*) wolf en Roodkapje. Beiden zijn een combo van de boeken 'Feest in 't knutselbos' en 'Knutselbos op wereldreis'.

* Een lieve wolf, omdat Emmaline bang is van de boze wolf uit ons prentenboek...




Als extra gaf ik de handpoppen nog een labeltje met Emmalines naam. Zo worden ze een blijvende, tastbare herinnering aan ons groot meisje.



Ik gebruikte geen vilt om de gezichtjes te maken, want in een crèche moeten de poppen natuurlijk wel wasbaar blijven. In de plaats daarvan gebruikte ik vliesofix, die ik nadien fixeerde met een (recht) stiksel. De oogjes waren te klein om met de stikmachine te doen, dus deed ik dit handmatig.

Klik hier om de handpop van Roodkapje te zien.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt , heb jij vilt gebruikt ?
    Mijn kleinzoon verlaat weldra de onthaalmoeder , ik ga het ook proberen want ik heb het boek ook 💛

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Veertje, dankjewel!
      Ik heb geen vilt gebruikt om het wasbaar te houden. Ik gebruikte vliesofix. Heb het aangevuld in mijn post 😊
      Veel succes, het is leuk om te doen! Je mag me altijd een foto sturen van jouw creatie!

      Verwijderen