vrijdag 15 januari 2021

Cirri handtas en bijhorende portefeuille

Aan 't wachten op de komst van baby 2: toch nog begonnen aan een laatste naaiproject. 

Voor kerst kreeg ik van mijn lieve echtgenoot iets wat al lang op mijn naailijstje stond: een cadeaubon voor een stofpakket om de Cirri handtas te maken.



Het is een Frans-/Engelstalig kooppatroon van République du Chiffon. In kunstleer kan je er echt een pareltje van maken. Ik kon niet wachten om het pakket te bestellen bij Ateljee Caro. Tip: als je het stofpakket bij deze webshop aankoopt, krijg je een extra Nederlandstalige handleiding toegestuurd. Drukkerij Peeters printte het patroon en de handleidingen professioneel af.

De kleuren die ik koos voor de handtas:
- hoofdkleur: kunstleer camel
- bovenste streep: kunstleer munt metallic
- onderste streep: kunstleer donkerblauw
- voering: strawberry fields hawthorne navy

De projectjes voor baby 2 waren afgerond (Er zijn er een aantal die ik voorlopig niet kan tonen en die nog op de blog moeten verschijnen); ik had dus tijd over voor de handtas. Spannend... 

Op zondag 10/1 begon ik eraan. Mijn uitgerekende datum was 14/1! Zou de tas op tijd af geraken? En jawel hoor, op dinsdagavond was ze klaar (zaterdag: patroon uitgeknipt; zondag: alles uit kunstleer geknipt; maandag: de rest geknipt, alles verstevigd en afgewerkt tot aan de rits; dinsdag: vanaf de rits begonnen én afgewerkt!).

Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinst! Ook de portefeuille van manlief past in deze handtas (Zou ik de cadeaubon daaraan te danken hebben?). 

Het enige dat ik bij een volgende tas zou aanpassen is een magneetsluiting voorzien in de steekvakken. Ik vind dat ze wat te ver open staan. De tas werd nu nog niet veel gebruikt, dus het moet nog blijken of dit een probleem is of niet. Eventueel kan dit wel opgelost worden met velcro (Een magneetsluiting kan ik nu niet meer bevestigen zonder de tas weer helemaal uit elkaar te halen of de voering stuk te knippen en ja, dat doe ik nu liever niet). Aan de riem komen nog holnieten.

Bijhorende portefeuille

Ik had kunstleer en stof over. Zou ik toch nog een bijhorende portefeuille proberen te maken? En ja hoor, ook deze kreeg ik af voor de bevalling! Zo stylish!
Mijn naaimachine kan nu écht op bevallingsverlof.

Het patroon voor de portefeuille komt van een workshop kurkleer die ik ooit volgde. Het is een heel simpel patroontje, maar meer heeft dit kunstleer niet nodig. Voor wie deze portefeuille ook wil maken, dit patroon komt aardig in de buurt.






Hieronder een aantal foto's van de making-of!

Toen ik het voorpand zag, was ik verkocht!



Romantische voering.


Een slang? Nee, draagriem! 😀


Foto's making-of portefeuille:



Dag naaimachine! Hopelijk hebben we snel weer tijd voor elkaar 😊

4 opmerkingen: