zondag 7 mei 2017

Nieuwe kussens en babycadeautjes

Hoera! De kussens zijn af!
Allé 2 van de 3 toch. Een deel van de 'kussenstof' heb ik gebruikt om babybroekjes te maken en daardoor had ik niet meer genoeg stof voor het 3de kussen, hihi.
Maar geef toe, het zijn toch echt wel schattige broekjes hé?
Eentje moet vlug op de post. Ik ben maar bang dat het baby'tje er straks niet meer in past, want baby's groeien snel zeggen ze. 
En daarna zullen we eens op babybezoek gaan.

De kussens passen perfect bij onze gele muren en onze gele zetels. Ze zijn ook echt knuffelzacht. Een nieuwe favoriet ten huize Volt!

Ze stonden nét in de zetel of onze lieve Chester ging er al bij poseren. 
Dat kon ik niet laten voorbij gaan.


Goedgekeurd? Ik denk het wel...

De achterkant ziet er zo uit:
Voor ik het kussen in elkaar zette was er even een dilemma: flap aan de binnenkant of aan de buitenkant? Als je de flap aan de binnenkant doet, vind ik al snel dat het kussen eruit komt piepen. Ik speelde daarom met het idee om een gele kamsnap op de sluiting van het kussen te zetten (ik heb een set gekregen voor mijn verjaardag!). Op die manier zou het kussen zeker niet komen piepen.  Ik legde de 2 opties voor aan manlief, die zei dat ik maar moest doen wat mij het beste leek. Ik koos voor de flap aan de buitenkant, dat leek me nog een 'leuke toets' en dat zou ook leuk uitkomen voor de kamsnap. Uiteindelijk bleek een kamsnap niet nodig, omdat de stof voldoende spant rond het kussen. Spijtig hé :D Ik zou het nog kunnen doen, puur voor het 'artistieke' maar Mr Pomegranate heeft graag een zacht kussen en een kamsnap is niet zacht. Ik hou ze dus maar voor een volgend projectje. Tenzij de kussens erg beginnen uit te rekken en ik ze kleiner moet stikken en als de flap niet meer goed spant, dan komt er natuurlijk wèl een kamsnap in het midden van de sluiting. Of 2 of 3 ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten