woensdag 29 april 2020

Nieuwe kussens voor de schommelstoel

Vijf jaar... Zo lang wacht de schommelstoel al op nieuwe kussens. Het was een 'niet dringend' projectje en schoof telkens naar achteren op mijn to-dolijst. De stof lag ondertussen mooi te wachten in de kast.

Gelukkig?? is daar Corona. Er is opeens tijd voor naaiprojecten. Kleintjes, maar toch, naaiprojectjes!

Er hoort ook een verhaal bij de schommelstoel. Dit is de stoel waarin manlief nog door zijn mama in slaap is gewiegd. De schommelstoel mocht mee verhuizen naar ons stekje. Wij zouden dan ook ons kindje in slaap kunnen wiegen.

Mr Pomegranate gaf de stoel tijdens mijn bolle-buik-tijd een make-over. De kussentjes moesten iets langer wachten :-)


De make-of is heel simpel. Ik heb de oorspronkelijke kussens op patroonpapier gelegd et voilĂ : mijn patroon. Een paar streepjes op de plaatsen waar de lintjes moesten komen en stikken maar.
Bij het wassen had ik gemerkt dat het schuim aan de binnenkant helemaal verfrommelde in het kussen. Daarom heb ik de binnenvoering (ik heb de oude slopen verwerkt in de kussens) vastgestikt aan het schuim. Ook de buitenste hoes is aan de 4 hoeken door en door vastgenaaid aan het binnenkussen. Hopelijk is dat sterk genoeg om de was te trotseren.

Nu nog een oude foto zoeken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten